Friday, February 11, 2022

Uppsats om undervisningserfarenhet

Uppsats om undervisningserfarenhet



Gemenskapsundervisningserfarenhet enligt Maurer och Smithp. Det var verkligheten i min förtjänstutbildning, uppsats om undervisningserfarenhet ansikten, ny miljö och en massa erfarenheter för att utveckla mig själv och min lärarförmåga. Först kommer jag att diskutera föräldrapraxis för de barn jag arbetar med. Samtidigt diskuterade hon också många problem som enskilda barn hade med att komma in i skolan och hur de skulle hantera, uppsats om undervisningserfarenhet. Uppsats om läskunnighet Instruktion ord 2 sidor.





Familjecentrerat utbildningsprogram



Allt började när jag verkligen började bli kär i mitt volontärarbete på ett läger som fungerar uppsats om undervisningserfarenhet personer som lever med funktionsnedsättningar. Mina erfarenheter på det lägret påverkade mig att vilja gå in i sträng specialpedagogik, och att komma till Boston University har gjort mig passionerad för det. Även om min väg mot utbildning började tidigt under mina gymnasieår, var min första officiella lärarerfarenhet inte förrän i somras, uppsats om undervisningserfarenhet. Jag fick jobba som dagislärare på en sommar uppsats om undervisningserfarenhet i min kyrka, och det var en av de bästa upplevelserna i mitt liv.


Jag har alltid älskat barn, speciellt dagis till andra klass barn, så jag var väldigt exalterad över min position. Självklart var jag otroligt nervös på min första undervisningsdag. Min första dag i klassrummet gick dock bättre än Uppsats om undervisningserfarenhet förväntas. Mitt jobb som deras lärare var att lära dem alfabetet, hur man stavar ord och enkel matematik, som att räkna. Även om inlärningsinnehållet inte var svårt, var att komma med sex veckors lektionsplaner något som jag aldrig hade gjort förut. Till en början var det otroligt svårt för mig att komma på vad jag skulle göra varje dag, men med tiden blev processen lite lättare och jag började bli mer kreativ med lektionerna, uppsats om undervisningserfarenhet.


Min första undervisningserfarenhet lärde mig mycket om vad det innebär att vara lärare och uppsats om undervisningserfarenhet mycket om mig själv, som framtida pedagog. Jag lärde mig också att jag inte har bra tidsuppfattning när jag undervisar, så jag vet nu att jag ska göra ett schema över vad som ska göras vid vilken tidpunkt. Som nybörjare på School of Education är jag så glad över att snart bli inkopplad i riktiga klassrum och få ännu mer utbildning och insikt om hur det verkligen är att vara lärare. Även om grundutbildning inte är vad jag studerar, gav den här undervisningserfarenheten mig en bild av vad det är som jag potentiellt skulle kunna göra om några år från nu, och jag är mer än exalterad över att utforska detta fantastiska område som är utbildning.


Av Debra Regensburger, SED Som nybörjare på första terminen var jag glad att hoppa direkt in i utbildningsklasser och börja mina äventyr som grundskolelärare. Med PE,... Läs mer. Av Maria Poccia, SED I tre och en halv månad, uppsats om undervisningserfarenhet, Jag bodde, studerade och arbetade i London, England. Under min tid i Storbritannien reste jag till tio… Läs mer. Om oss. Dela detta: Dela på Facebook Öppnas i nytt fönster Klicka för att dela på LinkedIn Öppnas i nytt fönster Klicka för att dela på Twitter Öppnas i nytt fönster. Att ta idrott,... Läs mer Studera utomlands — Att lära av erfarenhet Av Maria Poccia, SED Under tre och en halv månad bodde, studerade och arbetade jag i London, England.





till en döende ung idrottsman essä



Jag vet att läraryrket passar mig perfekt. Mina akademiska erfarenheter, volontärerfarenheter såväl som min erfarenhet inom arbetskraften har främjat en enorm personlig drivkraft och har hjälpt mig att bli en självständig, självförsörjande och hårt arbetande individ. Jag har arbetat deltid, med full kursbelastning under varje termin, och har hållit ett B-snitt. Mina erfarenheter har lärt mig en hel del disciplin och tidshantering, vilket är väsentligt i läraryrket. Att balansera många aktiviteter med mitt skolliv, familj och sociala liv har gett mig mycket erfarenhet av prioritering och har gjort mig mycket effektiv.


Jag är mycket oroad över mitt samhälle och känner att jag som lärare kommer att kunna ge något tillbaka. Under mitt tredje år som Human Development-student vid California State East Bay hade jag möjlighet att genomgå en hel termin av fälterfarenhet som en del av ett pilotprojekt. Jag ansvarade för att planera och genomföra stimulerande lektioner för en klass med olika behov. Slutligen, på grund av denna exceptionellt fördelaktiga erfarenhet, har jag lärt mig många strategier och metoder som hjälper mig att växa som lärare och i gengäld gynna mina elever. Jag har förmågan att anpassa min undervisningsmetod för att passa elevens behov. Problemlösning är en annan färdighet som är avgörande för att vara en bra lärare.


Jag har genom erfarenhet lärt mig att det alltid finns mer än ett sätt att lösa ett problem. Om jag inte kan lösa ett problem med mina egna resurser kommer jag att prata med andra personer på området för att få nya idéer och konsultera aktuell forskning. Jag tror att jag besitter insikt och beslutsamhet som jag kan erbjuda mina elever. Jag skulle vara en tillgång för skolan och i slutändan en tillgång för yrket. Jag tror att jag kommer att kunna hjälpa alla mina elever att nå sin optimala potential. Jag skulle vilja använda min erfarenhet och kompetens för att växa och bli en motiverande lärare genom ditt program. Jag vill vara en entusiastisk, personlig och kreativ lärare för våra framtida barn.


Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Till en början var det otroligt svårt för mig att komma på vad jag skulle göra varje dag, men med tiden blev processen lite lättare och jag började bli mer kreativ med lektionerna. Min första undervisningserfarenhet lärde mig mycket om vad det innebär att vara lärare och mycket om mig själv som framtida pedagog. Jag lärde mig också att jag inte har bra tidsuppfattning när jag undervisar, så jag vet nu att jag ska göra ett schema över vad som ska göras vid vilken tidpunkt. Som nybörjare på School of Education är jag så glad över att snart bli inkopplad i riktiga klassrum och få ännu mer utbildning och insikt om hur det verkligen är att vara lärare.


Även om grundutbildning inte är vad jag studerar, gav den här undervisningserfarenheten mig en bild av vad det är som jag potentiellt skulle kunna göra om några år från nu, och jag är mer än exalterad över att utforska detta fantastiska område som är utbildning. Av Debra Regensburger, SED Som nybörjare på första terminen var jag glad att hoppa direkt in i utbildningsklasser och börja mina äventyr som grundskolelärare. Med PE,... Läs mer. Efter att ha skickat hem betygen på rapportkortet var det några som jag visste att föräldrarna inte skulle bli så exalterade över. Dessa elever har höga förväntningar, liksom deras föräldrar. Det var väldigt uppmuntrande att se så positiva svar från dem, och jag har lärt mig mycket om hur man kan hantera svåra samtal med föräldrar.


En annan svår situation som jag ställdes inför var att hantera dåligt uppförande i klassrummet. Jag hade en grupp på fyra flickor vid ett bord i mitt klassrum som uppenbarligen inte var fokuserade på lektionen och skrev anteckningar till varandra. Jag märkte detta och gav dem en muntlig varning att fortsätta med uppgiften. Senare på lektionen såg jag hur de fortsatte att skriva anteckningar till varandra. Så jag samlade ihop pappersarket de skrev på och läste igenom det. Det handlade inte alls om lektionen, och det hade till och med en del där en av tjejerna sa åt de andra att vända pappret om jag går förbi så att de inte blir uppskrivna.


Jag visste att jag var tvungen att få dem mindre snedsteg för detta, särskilt eftersom jag hade varnat dem. De känner till förväntningarna. I slutet av lektionen gav jag dem sina lappar och förklarade för dem varför de fick dem. De bråkade och var upprörda, men jag stod på mig och påminde dem respektfullt om att de kände till förväntningarna och redan varnades. Det här var en väldigt svår situation för mig eftersom ingen tycker om att disciplinera sina elever. Jag vill ha positiva relationer med dem. Jag vet att även om de inte var nöjda med mig då, att detta kommer att stärka vår klassrumsmiljö framåt och kommer att hjälpa till med min utveckling av beteendeledningsförmåga.


Som jag nämnde i mitt senaste inlägg, hade jag min första officiella anställningsintervju, förutom jobbmässan, i fredags. Jag var ett nervvrak att gå in i den här intervjun av flera anledningar. För det andra var jag rädd för att inte veta hur jag skulle svara på en fråga eller svara felaktigt. För det tredje var jag nervös för att jag skulle visa hur nervös jag var. Jag förberedde mig mycket väl för den här intervjun. Jag träffade två rektorer och en biträdande rektor för att söka råd om intervjuer, jag undersökte alla vanliga frågor som ställdes och sätt att bäst besvara dem, jag undersökte information om distriktet, jag gick igenom en skenintervju med min rektor, jag tränade kl. jobbmässan och gick igenom mina konversationer där, jag gjorde en lång lista med buzzwords, jag övade på mina svar, jag tänkte noga på flera lektioner som jag specifikt kunde ta upp, jag skrev ner tips att tänka på och jag valde ut den perfekta intervjukläder.


Det var utmattande! Min rektor gav mig goda råd som lugnade mig. Få kontakt med intervjuaren och var bara dig själv. Gör din research, såklart, men jag insåg att nyckeln till en bra intervju är att reflektera. Efter att bara ha reflekterat över mina erfarenheter, vilka lektioner som gick bra, vad som inte gjorde det, relationer jag har haft med mina barn, med personal, med föräldrar, hur jag har upplevt beteendehantering, etc. Jag insåg att när jag pratade om dessa upplevelser fick jag naturligt fram min spänning och passion för undervisning snarare än att bara tala hypotetiskt om hur jag ska sköta mitt klassrum.


Det var en så underbar upplevelse att inse att jag är förberedd och att jag är lärare. Sammantaget var intervjun en succé i mina ögon! Det har varit galet men också spännande att börja söka jobb. Jag har lärt mig om egenskaperna hos bra CV och personliga brev, hur man intervjuar bra och hur man fyller i de vansinnigt detaljerade jobbansökningarna. Jag kommer också att delta på min första jobbmässa någonsin imorgon, så jag har lärt mig om hur jag ska förbereda mig för den och vad jag kan förvänta mig. Jag trodde aldrig att jag skulle redigera mitt CV så länge som jag har gjort. Jag har ändrat mindre detaljer här och där, men jag blev chockad över att se hur många olika åsikter det finns om meritförteckningar.


Jag tog det till min rektor, vice rektor och sedan till rektorn på en annan skola i mitt distrikt som jag känner väl. Jag har lärt mig att alla administratörer kommer att ha olika åsikter och perspektiv på hur ett högkvalitativt CV ser ut, och att det krävs mitt eget omdöme för att avgöra vilka råd man ska ta och vilka man ska lämna. Jag har också lärt mig mycket om att skriva personliga brev. Att skriva dessa har varit mycket tidskrävande eftersom jag försöker anpassa varje personligt brev till det distrikt som jag ansöker till. Det här har varit tråkigt, men jag tror att det kommer att vara fördelaktigt att inte bara utbildas i varje distrikt, utan att måla en bild av varför jag är en bra kandidat för dem.


Det har varit svårt att hålla både mitt CV och personliga brev korta, men jag har kunnat reflektera över alla mina erfarenheter och vilka punkter som har prioritet framför de andra. Jag har haft sån tur att ha administratörer på min lärarpraktik som vill hjälpa mig att lyckas så mycket. De har varit så hjälpsamma, och jag har redan blivit observerad av min rektor och vi har en låtsasintervju. De har gett mig användbara intervjuråd, och jag känner mig mer beredd att gå in i processen att söka jobb, särskilt eftersom jag ska ha min första officiella intervju om mindre än en vecka! Förberedelserna inför jobbmässan har varit intressant eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska förvänta mig. Jag föreställer mig det som speed dating för utbildningsvärlden.


Jag har förberett mig genom att slutföra mitt CV och personliga brev för varje distrikt jag är intresserad av, packa dem snyggt i en padfolio, välja ut en professionell outfit och bestämma vad jag ska säga när jag går till varje monter. Jag är upprymd och nervös på samma gång, men att bli blöt i den här processen har lärt mig mycket om mina styrkor och svagheter och vikten av att reflektera över mina undervisningserfarenheter så att jag vältaligt kan dela dem med potentiella arbetsgivare! Även om det är viktigt att etablera och behålla rollen som lärare i deras ögon, är det också så viktigt att få kontakt med dem och vara deras vän till viss del.


Jag har haft lärare i hela mitt liv som gör ett bra jobb på det här, och jag har också haft lärare som inte har det. De skolår som har gjort störst intryck på mig har varit med de lärare som verkligen tog sig tid att lära känna mig och visade mig att de brydde sig. För att vara ärlig, tycker jag normalt att jag gör det här bra med mina elever under alla placeringar jag har haft hittills. Ja, det här är viktigt, men jag har gjort det till mitt personliga mål den här terminen att bryta dessa barn och relatera till dem personligen. Att göra detta och nå ut till dem individuellt har varit en så underbar upplevelse. Jag har älskat att kunna få dem att le genom att fråga om en händelse de nämnde att de har under helgen eller genom att helt enkelt hälsa på dem på morgonen och fråga hur de mår.


Jag har haft så roligt med det här, men jag insåg hur detta också har gett mig möjligheten att visa dem att jag känner dem och bryr mig om dem personligen. Jag har kunnat plocka fram enskilda elevers intressen och ge dem ett pris som jag vet att de skulle älska. Till exempel gav jag ett barn en spatel som pris igår! Jag vet, det låter galet, men den här ungen var extatisk. Han har en besatthet av spatlar, så att känna igen detta och ge honom den här spateln som belöning var så roligt att bevittna. Jag har också kunnat märka den ömsesidiga respekt som eleverna och jag delar utifrån våra samtal. Eleverna kommer att fråga mig om vad jag gillar, skoja med mig och till och med uppmuntra mig! Du kan göra det!


Sammanfattningsvis har jag älskat att lära känna dessa elever. Jag var först avskräckt eftersom jag kände att det tog längre tid än normalt att få kontakt med dem, men jag känner att vi har kommit till ett riktigt bra ställe där vi har ömsesidig respekt och bryr oss om varandra. Att skapa dessa kopplingar är inte bara personligt värdefullt, utan det skapar en så positiv miljö för hela klassen. Eftersom jag snabbt närmade mig halvvägs till studentundervisning har jag lärt mig mycket om planering och organisation. Jag har inte alltid varit den mest organiserade personen före college, men när jag förbereder mig för att bli lärare har jag lärt mig vikten av att planera framåt och att vara organiserad.


Jag har haft min beskärda del av erfarenheter med lärare som inte är organiserade, och detta är inte bara överväldigande för läraren utan också för eleverna.

No comments:

Post a Comment