Friday, February 4, 2022

Kommenterad uppsats

Kommenterad uppsats



Klicka för att se en korrigerad version av referenslistan. En rikstäckande studie av de socialpsykologiska effekterna av köns- och förmågasgruppering i matematik, socialpsykologi kommenterad uppsats Utbildning. Min mentorlärare är en ung man och han är säker på att ha lätt för tekniken och är bekväm med att använda enheter i klassrummet. doc sammanfattande-fall, kommenterad uppsats. Den här källan är inte partisk eftersom den inte ser en generation av Latinx som mer giltig än en annan som vissa tenderar att.





Kommenterade bibliografiprover



Ansvarsfriskrivning: Detta dokument har skickats in av kommenterad uppsats studerande. Detta är inte ett urval av det arbete som skrivits av professionella akademiska författare. Alla åsikter, resultat, slutsatser eller rekommendationer som uttrycks i detta arbete är författarnas och återspeglar inte nödvändigtvis StudySaurus åsikter. U. S utbildningssystem har spelat en framträdande roll i den utbredda internaliserade rasism som finns inom Latinogemenskapen och kommenterad uppsats att göra det idag. Gonzalez, Juan Carlos. Den fördjupar sig sedan i att definiera den kritiska rasteorin och använda den för att analysera hur utbildningsinstitutioner i U.S.A. Gonzalez, författaren till detta arbete arbetar för närvarande vid Educational Leadership vid California State University i Fresno.


Denna källa speglar sig inte som partisk baserat på hur författaren nämner att data är ofullständig om den inte är kommenterad uppsats analyseras. Gale Power Search. Den här artikeln undersökte hur kommenterad uppsats rasism och upplevd rasism har en omvänd korrelation med mental och fysisk hälsa. Den undersökte också faktorer som kan bidra till internaliserad rasism som U. född generationsstatus och spanska språket flytande. Slutligen presenterade de sina resultat av en studie som antog att upplevd rasism skulle vara omvänt relaterad till etnisk identitet i U. Författaren till denna källa är Carlos P. Hipolito-Delgado, kommenterad uppsats, en docent vid UCLA. Jag anser inte att denna källa är partisk på grund av hur de genomförde sin studie, kommenterad uppsats.


De bestod av kvinnor, män, en transperson och en som vägrade att namnge sitt kön. Bristen på restriktioner skapar idén att de inte väljer vissa individer för att ge resultat till deras fördel. Jägare, kommenterad uppsats, Margaret. Den här artikeln fokuserar på att teoretisera mekanismerna för färgbaserad diskriminering i klassrummet på grund av bristen på undersökningar i frågan. Den här artikeln skrevs av Margaret Hunter, professor i sociologi vid Mills College i Oakland, Kalifornien. Den här källan verkar inte vara partisk eftersom den inte verkar ha något skadligt syfte och använder en informativ ton. Jag kommer att använda den här artikeln för att förklara hur raskapital och haloeffekten vidmakthåller känslan av underlägsenhet hos latinos med mörk hy och en känsla av överlägsenhet hos latinos med ljus hy, kommenterad uppsats.


Irizarry, Jason G. Vad latinostudenter vill ha från skolan. Den här artikeln ger en röst till latinostudenter om att de vill få mer rigorösa kurser och undervisas genom sina kulturella identiteter. Irizarry är docent vid institutionen för pedagogiskt ledarskap och fakultetsassistent i El Instituto. Jag anser att den här källan är korrekt genom hans arbete som fokuserar på att peka ut frågor som involverar lärares förberedelser. Denna källa är inte partisk eftersom han intervjuade elever i skolan på måfå. Jag kommer att använda den här källan för att visa att när Latino kommenterad uppsats ser en brist på stöd för studenter som är latino och en betydande mängd stöd för icke-latino vita studenter börjar de känna att deras egen etnicitet är problemet. Monzo, Lilia D. Den eurocentriska läroplanen som raderar färgade personer, kommenterad uppsats, Undervisning endast i engelska och alltmer poliserade skolor sägs förbereda latinska elever för lågkvalificerad arbetskraft.


Detta skrevs av Lilia D. Monzo, kommenterad uppsats, en biträdande professor vid Chapman University. Pålitligheten hos denna källa kan hittas genom hennes referenslista. Den här källan är inte partisk eftersom den inte ser en generation av Latinx som mer giltig än en annan som vissa tenderar att. Jag kommer att använda detta för att visa att internaliserat förtryck kan hända på grund av generationsskillnader och hur de offentliga utbildningssystemen ger upphov till känslor av förbittring mot föräldrar från sina barn på grund av deras bristande förståelse för det engelska språket, kommenterad uppsats.


StudySaurus drivs av två kommenterad uppsats som fortfarande får en kick av att lära sig nya saker. Vi hoppas kunna dela dessa erfarenheter med dig. Fast på din uppsats? Sök efter sökning. Hem Kunskapsbas Andra artiklar Kommenterad bibliografiuppsats. Kommenterad bibliografi Gonzalez, Juan Carlos. Var detta material till hjälp? Ja Nej, kommenterad uppsats. Lämna en kommentar? Avbryt svar. Om StudySaurus Community. fel: Innehållet är skyddat!!





antagningsuppsats för universitetet i florida



Homewood Colleges klassrum var positiva miljöer och eleverna verkade väl engagerade. Föreläsarens kommentar 5: Det är oklart vad detta innebär. Det verkar som om du talar om en viss kultur för undervisning och lärande, men det skulle vara bra att vara mer specifik. Jag såg min mentorlärare börja ett nytt ämne med sin naturvetenskapsklass i årskurs åtta. Detta var särskilt intressant eftersom jag inte bara kunde se honom undervisa i ett ämne utan jag såg grunden och introduktionen till enheten. I det här fallet var ämnet bra. Interaktionen började med att han stod längst fram i rummet och ställde en enkel men utmanande fråga till klassen, vad är ljud?


Sedan gjorde han en paus under vad som verkade vara en lång tid och använde en kritisk väntetid, även om det redan fanns elever med upphöjda händer. När många sekunder hade gått ställde han en av eleverna som gick som inte hade räckt upp handen på samma fråga igen. Svaren innehöll; något dina öron hör, en känsla, volym och andra svar efter dessa idéer. Efter att ett par svar hade getts började eleverna säga sina svar utan att bli tillfrågade, och det blev en högljudd diskussion. Sedan gratulerade min mentorlärare eleverna till deras svar, gav dem positiv förstärkning och ställde en annan fråga om vad som är några andra aspekter av ljud och han tillät dem att fortsätta prata sinsemellan. När jag observerade den här klassen verkade mycket av diskussionen som onödigt buller, men min mentorlärare verkade ganska glad över att låta den fortsätta i ett antal minuter.


Föreläsarens kommentar 6: Några citat eller ett manus från konversationen kan ha inkluderats för att förstärka berättelsens inverkan. Han började sedan förklara hur ljud vibrerade som en våg och visade dem ljudvågssimuleringar på en iPad-applikation. För en utomstående kan det till och med ha sett ut som att han saknade kontroll och hade problem med beteendehantering. Analys Föreläsarens kommentar 7: Bra - i det här avsnittet har du tydligt hänvisat till idéerna som introducerades i föreläsningen "Fråga och feedback". Att ifrågasätta var ett nyckelelement i min mentorlärares pedagogik för just denna interaktion. Ett element som fokuserades på i denna interaktion var att kalla på en mängd olika studenter, vilket föreslås i litteraturen.


Min mentorlärare gjorde detta mycket effektivt. Detta innebar att eleverna kände att deras bidrag, oavsett hur informerat det var, betydde lika mycket som deras kamrater, vilket främjade anknytning och samarbete i klassrummet. Min mentor lärare, efter lektion, sa att detta är ett målmedvetet pedagogiskt val för att skapa ett klassrum där varje elev känner sig värdefull. Föreläsarens kommentar 8: Kontrollera APA-referenskonventioner - du behöver inte initialen i citatet i texten. Som observatör kämpade jag för att se när en elev försökte svara, medan alla hennes kamrater tittade på henne.


Detta gjorde att jag kände mig obekväm för studenten. Men efter lektionen frågade jag min mentorlärare varför han valde att låta henne kämpa sig igenom ett svar när det uppenbarligen fanns många andra elever som gärna ville bidra. Han sa att denna student i synnerhet är mycket blyg men har högre betyg än genomsnittet. För honom var det viktigt att låta henne ha en röst i klassrummet och hjälpa henne att känna sig trygg när hon talade ut i det som var ett klassrum med mycket högljudda och självsäkra unga pojkar. Ellis kommenterar att skapa frågemetodik som lockar en mängd olika elever att bidra kan öka elevernas lärande.


Det tillåter fler elever som kanske inte på annat sätt har bidragit, samtidigt som det ger individerna äganderätt till sitt eget lärande. Föreläsarens kommentar 9: Datumet stannar inom parentes när författarens namn blir en del av meningen. När många frågor hade ställts till eleverna instruerade han eleverna att tänka på andra aspekter som rör ljud. Det var då klassen blev väldigt högljudd och började prata med varandra utan hans avbrott. I det här fallet kände jag att han lät dem gå utanför ämnet och börja missköta sig. Han förklarade att han försökte få dem att komma med egna idéer om andra sätt att använda ljud. Enligt Daniels skapar E att skapa en lärmiljö där eleverna känner att de har kontroll över sina val och handlingar en motiverande lärmiljö.


Även om han inte uttryckligen sa att detta var hans grundläggande resonemang, såg jag under mina observationer att hans klassrum var en mycket respektfull och positiv inlärningsmiljö. Allt eftersom lektionen fortskred kunde jag kommunicera med några av eleverna om hur de hittade lektionen och jag fick några mycket positiva kommentarer. En elev nämnde hur hon hade hört talas om en speciell egenskap hos ljud, och en annan elev kunde klargöra varför det var sant. Först trodde jag att den här delen av interaktionen var ett klassrum som inte lyckades hanteras. Men efter ytterligare undersökningar gav min mentorlärare eleverna friheten inom sin lärmiljö för att skapa motiverade och självförsörjande elever.


Medan ljudet av diskussioner fortfarande förekom uppmärksammade han klassen igen. Vid det här laget bad han en av eleverna att upprepa vad han just sagt om ljud. Eleven identifierade att ljudet var en vibration. Sedan drog min mentorlärare på den punkten och tog fram sin IPad och tog lite tid att instruera eleverna att ladda ner en viss applikation. Under resten av lektionen lät han dem fokusera på teknik och interagera med denna applikation som visade ljudvågor genom IPad. Eleverna verkade väldigt engagerade och fascinerade av detta och under resten av lektionen testade de olika ljud genom att mata in dem i IPad och observera hur ljudvågorna skulle se ut. För en klass av digitala infödda välkomnades introduktionen av teknik.


Min mentorlärare är en ung man och han är säker på att ha lätt för tekniken och är bekväm med att använda enheter i klassrummet. Introduktionen av teknik gjorde det möjligt för eleverna att få en verklig demonstration av hur ljudvågorna är dynamiska och aldrig tar slut. Jag kände att det här var en mycket smart användning av tekniken i den här lektionen för att introducera den konceptuella förståelsen av ljudvågor och hålla eleverna engagerade. Teknik kan ha sina negativa effekter när det gäller distraktion eller missbruk, men i det här fallet gav det klassen ett sätt att få en experimentell upplevelse av ljud på ett snabbt och icke-påträngande sätt. Det är viktigt att teknik accepteras på undervisningsnivå när skolan tillåter eleverna att ta med sig sina IPads till klassen.


När han intervjuade min mentorlärare förklarade han att han hellre skulle införliva tekniken i sina klasser och sedan försöka hantera enheter som en distraktion. Min mentorlärare strävar efter att alltid använda teknik på ett produktivt sätt. Attraktionen av teknik att missbrukas är stor och min mentorlärare anser att ju mer den införlivas i hans klassrumsundervisning desto mer engagerande materialet i de flesta fall. Journal of Reality, 22, Eleverna var nedsänkta i engelska under hela skoldagen, men bara i icke-kritiska ämnen som idrott, konst och musik så att deras betyg inte skulle bli lidande när de lärde sig ett andraspråk. Eleverna fick undervisning på både engelska och spanska i viktiga ämnen som matematik, samhällskunskap och naturvetenskap.


För- och eftertester genomfördes för att se om studenter som var inskrivna i kursen lärde sig engelska snabbare än mexikanska invandrare som inte var inskrivna i programmet. Resultaten visade att de i programmet lärde sig engelska snabbast även om det fanns vissa begränsningar i studien. Begränsningen var att forskarna inte övervägde möjliga förvirringar som att några av eleverna i programmet bodde hos släktingar som talade både engelska och spanska i hemmet och att många av barnen fick övning i engelska genom att umgås med amerikanska vänner. Framtida studier bör omfatta manliga och kvinnliga elever på olika årskurser, inte bara de på dagis.


Studenter med engelsktalande vänner bör också uteslutas från deltagande. Dessa förändringar kommer att förbättra resultatens generaliserbarhet. Hembesök bör också genomföras för att säkerställa att eleverna endast fick engelskaundervisning i skolan. Har du noterat avståndsskillnaderna för den kommenterade bibliografin? Referensinformationen ovanför varje anteckning följer konventionella regler för APA-stil när det gäller marginaler, avstånd, indrag, inkludering av efternamn och första och mellaninitialer, frånvaro av nummer, men inkludering av volym och sidnummer. I denna facklitteratur baserad på journalistens erfarenhetsforskning försöker Ehrenreich fastställa om det för närvarande är möjligt för en individ att leva på en minimilön i Amerika.


Genom att ta jobb som servitris, piga på en städtjänst och en Walmart-säljare, sammanfattar och reflekterar författaren över sitt arbete, sina relationer med arbetskamrater och sina ekonomiska problem i varje situation. En erfaren journalist, Ehrenreich är medveten om begränsningarna i hennes experiment och de etiska implikationerna av hennes erfarenhetsmässiga forskningstaktik och reflekterar över dessa frågor i texten. Författaren berättar om sina metoder och kompletterar sina erfarenheter av vetenskaplig forskning om hennes arbetsplatser, ekonomin och de stigande levnadskostnaderna i Amerika. Anteckningen ovan både sammanfattar och bedömer boken i citatet.


Första stycket ger en kort sammanfattning av författarens projekt i boken, som täcker huvudpunkterna i arbetet. För information om formatering av APA-hänvisningar, se vår APA-formaterings- och stilguide. Davidson, Hilda Ellis. Den nordliga gudinnans roller. London: Routledge, Davidsons bok ger en grundlig undersökning av de stora rollerna som fylls av de många hedniska gudinnorna i norra Europa i vardagen, inklusive deras roller inom jakt, jordbruk, hushållskonst som vävning, hushållet och döden. Författaren diskuterar relevanta arkeologiska bevis, symbolmönster och ritualer samt tidigare forskning. Boken innehåller ett antal svartvita fotografier av relevanta artefakter.


Denna kommentar innehåller bara ett stycke, en sammanfattning av boken. Den ger en kortfattad beskrivning av projektet och bokens projekt och dess huvuddrag.

No comments:

Post a Comment